Případové studie

Jiskrová zkouška rodinného domu

Jiskrová zkouška je nejvhodnější pro střešní pláště s přístupnou hydroizolací. Poroskopem je možné detekovat veškeré netěsnosti od nedokonale provedených napojovacích svárů, až po nejmenší poruchy způsobené ostrým předmětem. https://www.spravastrech.cz/nase-cinnost/defektoskopie/jiskrova-zkouska

1. Jiskrová zkouška (Terasa 1)


Jiskrová zkouška je nejvhodnější pro střešní pláště s přístupnou hydroizolací. Poroskopem je možné detekovat veškeré netěsnosti od nedokonale provedených napojovacích svárů, až po nejmenší poruchy způsobené ostrým předmětem. https://www.spravastrech.cz/nase-cinnost/defektoskopie/jiskrova-zkouska

Elektroimpulsní zkouška (Střecha)
Elektroimpulsní zkouška je jedinou metodou, která dokáže pomocí elektrických impulsů spolehlivě detekovat poruchy hydroizolace i přes přitěžovací vrstvu kačírku. Hlavní výhodou tak je, že není nutné kačírek náročně odstraňovat a přesouvat. https://www.spravastrech.cz/nase-cinnost/defektoskopie/elektroimpulzni-zkouska

Dýmová zkouška (Terasa 2)
Při dýmové zkoušce se dým tlakem vhání pod hydroizolaci. Veškeré netěsnosti jsou pak jednoduše pozorovatelné. Tato metoda má však svá omezení, nehodí se na velké plochy hal, kde je obtížně kontrolovatelné, zda dým pronikl všude. Jako nejvhodnější se pak prokazuje při kontrole teras s dlažbou na terčích, kterou díky této metodě není nutné rozebírat. https://www.spravastrech.cz/nase-cinnost/defektoskopie/dymova-zkouska

2. Nabídka

Na základě seznámení s projektovou dokumentací a specifikací problému byla zákazníkovi předána nabídka. Cena je dohodnuta předem a v naší nabídce je vždy kompletní včetně dopravy a vedlejších nákladů. Zákazník se tak nikdy nemusí bát, že bude překvapen.

Vzhledem o opakujícím se problémům na různých místech jsme se dohodli na komplexní defektoskopii celého rodinného domu. Kontrolovat se budou všechny plochy, nehledě na pravděpodobnost, která plocha je příčinou.

3. Termín

Ve čtvrtek byla zákazníkem, jednoduše mailem, nabídka odsouhlasena. Telefonicky jsme se pak dohodli na termínu hned následující pondělí.

Bohužel vše má své omezení, některé z defektoskopických zkoušek jsou závislé na počasí. Jelikož došlo ke změně předpovědi a v pondělí mělo vydatně pršet, byli jsme nuceni kontaktovat v sobotu zákazníka a o den termín posunout.

4. Průběh kontroly

 Ve smluvený čas jsme se sešli na místě. Se zákazníkem jsme prošli celý dům a prohlédly místa zatečení.

Jelikož bylo vhodné využít deště z předchozího dne (elektroimpulsní zkouška vyžaduje mokrý povrch), začali jsme elektroimpulsní zkouškou na střeše domu. Následovala dýmová zkouška terasy s dlažbou a na závěr proběhla zkouška jiskrová a jehlová na zbylé terase.

Jak vypadá průběh jednotlivých zkoušek se dočtete na našich stránkách. Ke shlédnutí jsou připravena také videa. https://www.spravastrech.cz/sluzby/defektoskopie

Podrobná kontrola tří plášťů s celkovou plochou přibližně 280 m2 trvala necelých 5 hodin.

   

5. Výsledek kontroly

V rámci defektoskopické kontroly jsme ohalili množství poruch mPVC hydroizolační fólie. Některé závažnější (poruchy ostrým předmětem, separace svárových spojů), jiné byly vyhodnoceny pouze jako rizikový faktor (kapilární poruchy, částečné separace spojů).

Všechny nalezené poruchy byly označeny reflexním sprejem, aby byli snadno dohledatelné.

Přímo na místě jsme se navíc dohodli se zákazníkem, na opravě dvou poruch nalezených elektroimpulsní zkouškou na střeše přitížené kačírkem.

S opravou ostatních poruch se zákazník rozhodl oslovit svoji realizační firmu. Avšak jelikož jsme pro naše zákazníky připraveni provést také nezbytné lokální opravy, přál si, zaslat nabídku také od nás.

Následující den po provedené kontrole jsme zákazníkovi zaslali podrobný protokol defektoskopické zkoušky s fotodokumentací, koncepčním návrhem nápravných opatření i dvě nabídky. První dohodnutou nabídku oprav, druhou nad rámec s nabídkou naší další služby pravidelné pololetní kontroly a údržby dle normy ČSN 73 1901 pro předcházení takovýchto střešních havárií i prodloužení životnosti střechy.

Pevně věříme, že byl zákazník s našimi službami spokojen. Zbývá pouze zadat do kalendáře připomínku, abychom zákazníkovi zavolali za dva týdny, zda je vše v pořádku a dále nezatéká.

        

Sledujte nás